45,9766
0.02%53,6464
0.54%6.651,27
1,50%13875.04
1,50%


Batman’da coğrafi işaret tescilli Sason çileğinde yılın son hasadı başladı
BATMAN – Batman’ın Sason ilçesinde devlet tarafından çiftçilere sağlanan yüzde 80 hibe desteğiyle ekilen, coğrafi işaret tescilli organik çilekte yılın son hasadına başlandı.
Yılın 3 mevsiminde çilek üretiminin yapıldığı Sason ilçesinde üreticiler, havaların soğumaya başlamasıyla yılın son hasadını yapıyor.
Sason ilçesinde çilekte verimli bir yılı geride bıraktıklarını anlatan üreticilerinden Mehmet Özdemir, nisan ayında başladıklarını ve yılın son hasadını yaptıklarını söyledi.
Verimde geçen yıllara nazaran çilek rekoltesinde düşüşün olduğunu belirten, Özdemir, “Hem ekicilerimiz hem de işçilerimiz için az verimli bir yıl geçirdik. Bir yılda 3 ana dönem hasat yapıyoruz. Şu anda yılın son hasadını yapıyoruz. Eskiden Sason’da bilinen bir meyve değildi. Şimdi ilçe genelinde iyi bir geliri var. Ürünlerimizi başta Batman olmak üzere Diyarbakır, Muş ve diğer çevre illerine göndererek satışını yapıyoruz. Bu yıl dönüm başına yaklaşık 2 ton çilek elde ettik. Kilo gram fiyatı toptan olarak 20 ile 25 lira arasında sattık. Sason’da bir çok aile bu çilekler sayesinde geçimini sağlıyor. Daha fazla destekleme bekliyoruz” dedi.
KONYA HABER
04 Haziran 2026EKONOMİ
04 Haziran 2026DÜNYA
04 Haziran 2026DÜNYA
04 Haziran 2026DÜNYA
04 Haziran 2026DÜNYA
04 Haziran 2026DÜNYA
04 Haziran 2026
1
15 hisse hedef fiyatını yükseltti
18805 kez okundu
2
Ticarete ilişkin düzenlemeler içeren “torba kanun” Resmi Gazete’de
7835 kez okundu
3
Akçakoca’da Balıkçılar İçin Av Sezonu Başladı
7377 kez okundu
4
Katar, Borsa İstanbul’dan hisse aldı
6587 kez okundu
5
Gram altın ne kadar oldu?
5853 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.